Følg
Kristinn Hegna
Kristinn Hegna
Professor of sosiology of education, Department of education, University of Oslo
Verifisert e-postadresse på iped.uio.no
Tittel
Sitert av
Sitert av
År
Sexual orientation and suicide attempt: a longitudinal study of the general Norwegian adolescent population.
L Wichstrøm, K Hegna
Journal of abnormal psychology 112 (1), 144, 2003
3392003
Children and adolescents who sell sex: A community study
W Pedersen, K Hegna
Social Science & Medicine 56 (1), 135-147, 2003
1742003
Levekår og livskvalitet blant lesbiske kvinner og homofile menn
K Hegna, HW Kristiansen
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 1999
1431999
Changing educational aspirations in the choice of and transition to post-compulsory schooling–a three-wave longitudinal study of Oslo youth
K Hegna
Journal of Youth Studies 17 (5), 592-613, 2014
1062014
Er det skolens skyld? En kunnskapsoversikt om skolens bidrag til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
E Backe-Hansen, A Bakken, K Hegna
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2008
106*2008
Suicide attempts among Norwegian gay, lesbian and bisexual youths: General and specific risk factors
K Hegna, L Wichstrøm
Acta Sociologica 50 (1), 21-37, 2007
1002007
Parental influence in educational decisions: Young people’s perspectives
K Hegna, I Smette
British Journal of Sociology of Education 38 (8), 1111-1124, 2017
892017
Unge medborgere. Demokratiforståelse, kunnskap og engasjement blant 9.-klassinger i Norge. The International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) 2016
L Huang, G Ødegård, K Hegna, V Svagård, T Helland, I Seland
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2017
772017
En "sykt seriøs" ungdomsgenerasjon?
K Hegna, G Ødegård, Å Strandbu
Tidsskrift for norsk psykologforening 50, 374-377, 2013
722013
Coming out, coming into what? Identification and risks in the'coming out'story of a Norwegian late adolescent gay man
K Hegna
Sexualities 10 (5), 582-602, 2007
572007
Gender segregation in vocational education: Introduction
L Reisel, K Hegna, C Imdorf
Gender segregation in vocational education 31, 1-22, 2015
56*2015
Educational Systems and Gender Segregation in Education: A Three-Country Comparison of Germany, Norway and Canada☆
C Imdorf, K Hegna, V Eberhard, P Doray
Gender segregation in vocational education, 83-122, 2015
542015
Felles fokus: En stuide av skolemiljøprogrammer i norsk skole.
IM Eriksen, K Hegna, A Bakken, ST Lyng
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2014
402014
«For mye teori» i fag-og yrkesopplæringen–et spørsmål om målsettinger i konflikt?–Europeiske utdanningsregimer og den norske modellen
K Hegna, M Dæhlen, I Smette, S Wollscheid
Tidsskrift for samfunnsforskning 53 (2), 217-232, 2012
402012
Likestillingsprosjektets" barn. Endringer i kjønnsforskjeller blant ungdom fra 1992 til 2002
K Hegna
NOVA rapport 21 (05), 2005
34*2005
What's love got to do with it? Substance use and social integration for young people categorized by same-sex experience and attractions
K Hegna, I Rossow
Journal of Drug Issues 37 (2), 229-255, 2007
322007
Ungdom med innvandringsbakgrunn etter overgangen til videregående opplæring Tapte nettverk og svekket skoletrivsel?
K Hegna
NOVA, 2013
312013
Homo? Betydningen av seksuell erfaring, tiltrekning og identitet for selvmordsforsøk og rusmiddelbruk blant ungdom.
K Hegna
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2007
31*2007
Endringer i utdanningsaspirasjoner gjennom ungdomsskolen–kjønn, klasse og minoritetsbakgrunn
K Hegna
Tidsskrift for ungdomsforskning 10 (1), 2010
302010
Straightening out the queer? Same‐sex experience and attraction among young people in Norway
K Hegna, CJ Larsen
Culture, health & sexuality 9 (1), 15-30, 2007
282007
Systemet kan ikke utføre handlingen. Prøv på nytt senere.
Artikler 1–20