Følg
Eirik S. Jenssen
Eirik S. Jenssen
Professor i pedagogikk
Verifisert e-postadresse på hvl.no
Tittel
Sitert av
Sitert av
År
A review on use of escape rooms in education–touching the void
LH Taraldsen, FO Haara, MS Lysne, PR Jensen, ES Jenssen
Education Inquiry 13 (2), 169-184, 2022
1222022
Tilpasset opplæring: politisk dragkamp om pedagogisk praksis
E Jenssen, S Lillejord
Acta Didactica Norge, 2009
1072009
Research on Mathematical Literacy in Schools--Aim, Approach and Attention.
FO Haara, OH Bolstad, ES Jenssen
European Journal of Science and Mathematics Education 5 (3), 285-313, 2017
902017
The ambiguity of pedagogical entrepreneurship–the state of the art and its challenges
FO Haara, ES Jenssen, I Fossøy, IKR Ødegård
Education Inquiry 7 (2), 29912, 2016
422016
Pedagogical entrepreneurship in teacher education–what and why?
FO Haara, ES Jenssen
Tímarit um uppeldi og menntun 25 (2), 183-196, 2016
342016
Tilpasset opplæring i skolens arbeidsfellesskap
ES Jenssen, K Roald
Fagbokforl., 2014
232014
Hvorfor tilpasset opplæring er så vanskelig
ES Jenssen, S Lillejord
Bedre skole 2 (2010), 8-12, 2010
232010
The conforming, the innovating and the connecting teacher: A qualitative study of why teachers in lower secondary school adopt physically active learning
Ø Lerum, HE Tjomsland, PE Leirhaug, J McKenna, T Quaramby, ...
Teaching and Teacher Education 105, 103434, 2021
212021
Tilpasset opplæring i norsk skole. Politikeres, skolelederes og læreres handlingsvalg
ES Jenssen
The University of Bergen, 2012
162012
Et skolelederperspektiv på tilpasset opplæring
ES Jenssen
Norsk pedagogisk tidsskrift 95 (3), 172-184, 2011
152011
” Jeg føler jeg har veldig lite ordinær undervisning i den klassen”: hva åtte lærere legger vekt på ved tilpasset opplæring
ES Jenssen
Tilpasset opplæring i norsk skole. Politikeres, skolelederes og læreres …, 2011
152011
Tilpasset opplæring gjennom skolens profesjonsfellesskap
ES Jenssen, K Roald
Bedre skole 1 (2015), 10-15, 2015
122015
Tilpasset opplæring i skolen som organisasjon
ES Jenssen, K Roald
Tilpasset opplæring: forskning og praksis, 217-240, 2014
122014
Læreres opplevelse av muligheter i skole-hjem-samarbeidet
R Faugstad, ES Jenssen
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 13 (1), 98-110, 2019
112019
Skolen som organisasjon og arbeidsfelleskap. I MB Postholm, P. Haug, R. Krumsvik, & E. Munthe (Red.)
ES Jenssen, K Roald
Lærere i skolen som organisasjon, 119-135, 2012
102012
Teachers’ sensemaking of physically active learning: A qualitative study of primary and secondary school teachers participating in a continuing professional development program …
S Teslo, M Thurston, Ø Lerum, MB Mandelid, ES Jenssen, GK Resaland, ...
Teaching and Teacher Education 127, 104113, 2023
92023
Femårig grunnskolelærerutdanning–slik studentene beskriver den
S Høgheim, ES Jenssen
Uniped 45 (1), 5-15, 2022
92022
Schooling as a contribution or threat to wellbeing? A study of Norwegian teachers’ perceptions of their role in fostering student wellbeing
S Samnøy, M Thurston, B Wold, ES Jenssen, HE Tjomsland
Pastoral Care in Education 40 (1), 60-79, 2022
92022
Teaching for entrepreneurial learning
ES Jenssen, FO Haara
Horizon Research Publishing Corporation, 2019
82019
Skolen som organisasjon og arbeidsfellesskap. I MB Postholm, P
ES Jenssen, K Roald
Læ rere i skolen som organisasjon, 119-135, 2012
82012
Systemet kan ikke utføre handlingen. Prøv på nytt senere.
Artikler 1–20