Norskdidaktikk H Fjørtoft Fagbokforl., 2014 | 182 | 2014 |
En gavepakke til ungdomstrinnet D Postholm, F Engvik, S Irgens | 70 | 2012 |
Multimodal digital classroom assessments H Fjørtoft Computers & Education 152, 103892, 2020 | 62 | 2020 |
Effektiv planlegging og vurdering H Fjørtoft Rubrikker og andre verktøy for lærere, 2009 | 49 | 2009 |
Jordsanger: Økokritiske analyser av Inger Christensens lange dikt H Fjørtoft Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Det humanistiske fakultet …, 2011 | 45* | 2011 |
Effektiv planlægning og vurdering: læring med mål og kriterier i skolen H Fjørtoft Dafolo A/S, 2017 | 36 | 2017 |
Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling LV Fjørtoft, Henning and Sandvik Universitetsforlaget, 2016 | 35 | 2016 |
Vurdering i skolen. Intensjoner og forståelser LV Sandvik, G Engvik, H Fjørtoft, ID Langseth, BE Aaslid, S Mordal, ... Delrapport 1 fra prosjektet «Forskning på individuell vurdering i skolen, 2012 | 33 | 2012 |
Vurdering av muntlighet i klasserommet. I K H Fjørtoft Kverndokken (red.) 101, 119-135, 2016 | 29 | 2016 |
Effektiv planlegging og vurdering: Rubrikker og andre verktøy for lærere H Fjørtoft Fagbokforlaget, 2008 | 28 | 2008 |
Disciplinary literacy in religious education: the role and relevance of reading L Unstad, H Fjørtoft British Journal of Religious Education 43 (4), 434-442, 2021 | 21 | 2021 |
Innledning H Fjørtoft, LV Sandvik Vurdering og vurderingskompetanse. I H. Fjørtoft & LV Sandvik (Red …, 2016 | 20 | 2016 |
Texts, readers, and positions: Developing a conceptual tool for teaching disciplinary reading in religious education L Unstad, H Fjørtoft Learning and Instruction 73, 101431, 2021 | 18 | 2021 |
Affordances of narrative and numerical data: a social-semiotic approach to data use H Fjørtoft, MK Lai Studies in Educational Evaluation 69, 100846, 2021 | 17 | 2021 |
Vurderingspraksiser i norskfaget. I Sandvik, LV, og Buland, T.(Red.), Vurdering i skolen H Fjørtoft Operasjonaliseringer og praksiser, 99-118, 2013 | 13 | 2013 |
Leveraging situated strategies in research–practice partnerships: Participatory dialogue in a Norwegian school H Fjørtoft, LV Sandvik Studies in Educational Evaluation 70, 101063, 2021 | 10 | 2021 |
The five faces of an assessor: Conceptualizing the enactment of teacher assessment identity in vocational education and training JK Leonardsen, BKS Utvær, H Fjørtoft Educational Assessment 27 (4), 339-355, 2022 | 9 | 2022 |
En gavepakke til ungdomstrinnet? En undersøkelse av den skolebaserte kompetanseutviklingen på ungdomstrinnet i piloten 2012/2013 MB Postholm, T Dahl, G Engvik, H Fjørtoft, EJ Irgens, LV Sandvik, ... Trondheim: NTNU, 2013 | 9 | 2013 |
Vurdering og læring i norsk skriftlig. Mot en kriteriebasert skrivepedagogikk H Fjørtoft I: Dobson, S, 49-59, 2010 | 8 | 2010 |
Klart lovspråk? Juridiske tekster i et virksomhetsperspektiv GÅ Vatn, PF Eriksen, H Fjørtoft Trondheim: NTNU, 2015 | 7 | 2015 |