Follow
Elin Borg
Elin Borg
Senior Researcher at NIFU
Verified email at nifu.no - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Er det skolens skyld? En kunnskapsoversikt om skolens bidrag til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
E Backe-Hansen, A Bakken, K Hegna
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2008
112*2008
Kvalitet og innhold i norske barnehager. En kunnskapsoversikt
E Borg, IH Kristiansen, E Backe-Hansen
NOVA-rapport-(2008: 6). Trykt: Oslo: Norsk institutt for forskning om …, 2008
104*2008
Interprofessional collaboration in school: Effects on teaching and learning
E Borg, I Drange
Improving Schools 22 (3), 251-266, 2019
802019
Et lag rundt læreren. En kunnskapsoversikt
E Borg, I Drange, K Fossestøl, H Jarning
AFI-rapport 8, 2014, 2014
54*2014
Hvorfor lykkes ikke NAV-kontorene med å jobbe mer arbeidsrettet?
K Fossestøl, E Breit, E Borg
Søkelys på arbeidslivet 33 (1-2), 5-23, 2016
482016
Classroom behaviour and academic achievement: How classroom behaviour categories relate to gender and academic performance
E Borg
British Journal of Sociology of Education 36 (8), 1127-1148, 2015
432015
Hva lærerne ikke kan! Et kunnskapsgrunnlag for satsning på bruk av flerfaglig kompetanse i skolen
E Borg, H Christensen, K Fossestøl, Ø Pålshaugen
AFI-rapport 6, 2015, 2015
362015
Sosialfaglig kompetanse i skolen
E Borg, ST Lyng
Arbeidsforskningsinstituttet AFI, 2019
342019
NAV-reformen 2014
K Fossestøl, E Breit, E Borg
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA, 2014
312014
Promoting students’ mental health: A study of inter-professional team collaboration functioning in Norwegian schools
E Borg, Ø Pålshaugen
School Mental Health 11 (3), 476-488, 2019
302019
Hva lærerne ikke kan!
E Borg, H Christensen, K Fossestøl, Ø Pålshaugen
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA, 2015
292015
Funksjonshemming og arbeidsmarkedet
E Borg
Om betydningen av utdanning for yrkesaktivitet, Tidsskrift for …, 2008
262008
Betingelser for sosialt arbeid. En caseog surveystudie fra fem storbyer og syv storbykontorer
K Fossestøl, E Breit, E Borg
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet, 2016
17*2016
Nav i en ny tid? En evaluering av hvordan retningsvalgene i Stortingsmelding 33 implementeres på Nav-kontorene
K Fossestøl, E Borg, E Breit
Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet–Oslo Metropolitan University, 2020
15*2020
Evaluering av ny kompetansemodell–desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål
ST Lyng, E Borg, K Fossestøl, E Pedersen, H Hermansen, ...
Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet–Oslo Metropolitan University, 2021
142021
En sak for seg–eller en sak for alle? Helsefremmende og forebyggende psykisk helsearbeid i skolen. Erfaringer fra et utviklingsprosjekt
E Borg, Ø Pålshaugen
Tidsskrift for psykisk helsearbeid 15 (2-3), 180-190, 2018
142018
Holdninger til funksjonshemmede i Norge 1999-2005
E Borg
Oslo Metropolitan University-OsloMet: NOVA, 2008
122008
Lokal kompetanseutvikling. Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen
K Fossestøl, E Borg, T Flatland, H Hermansen, S Lyng, S Mausethagen, ...
Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet-storbyuniversitetet, 2021
112021
Research protocol: A cluster-randomised study evaluating the effects of a model for improving inter-professional collaboration in Norwegian primary schools
T Saltkjel, AG Tøge, I Malmberg-Heimonen, E Borg, ST Lyng, C Wittrock, ...
International Journal of Educational Research 91, 41-48, 2018
112018
Idealer og realiteter i forvaltningen av arbeidsrettede tiltak i Nav
K Fossestøl, H Berg, E Borg, A Gleinsvik, T Maximova-Mentzoni, ...
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA, 2016
10*2016
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20