Students’ self-determined motivation in physical education and intention to be physically active after graduation: The role of perceived competence and identity IB Erdvik, NC Øverby, T Haugen Journal of Physical Education and Sport 14 (2), 232-241, 2014 | 51 | 2014 |
Global self-worth among adolescents: The role of basic psychological need satisfaction in physical education IB Erdvik, T Haugen, A Ivarsson, R Säfvenbom Scandinavian Journal of Educational Research 64 (5), 768-781, 2020 | 45 | 2020 |
Physical education as a developmental asset in the everyday life of adolescents. A relational approach to the study of basic need satisfaction in PE and global self-worth … IB Erdvik | 18 | 2020 |
Translating, Reliability Testing, and Validating a Norwegian Questionnaire to Assess Adolescents’ Intentions to be Physically Active After High School Graduation IB Erdvik, NC Øverby, T Haugen Sage Open 2015 (April-June), 1-6, 2015 | 15 | 2015 |
Development of basic psychological need satisfaction in physical education: Effects of a two-year PE programme I Burchard Erdvik, T Haugen, A Ivarsson, R Säfvenbom Journal for Research in Arts and Sports Education 3 (2), 4-21, 2019 | 14 | 2019 |
A relational perspective on students’ experiences of participation in an ‘Interest-based physical education’ programme IB Erdvik, KM Moen, R Säfvenbom European Physical Education Review, 1-17, 2021 | 7 | 2021 |
Forholdet mellom elevers motivasjon for kroppsøvingsfaget, motivasjonsklima og tilhørighet i kroppsøvingstimene, og deres intensjon om å være fysisk aktive etter endt … T Haugen, IB Erdvik, AG Laxdal, BW Kloster, R Säfvenbom | 7 | 2021 |
Frivillige organisasjoners arbeid for inkludering av barn og unge: Barrierer, virkemidler og samspill med kommunene i inkluderingsarbeidet IB Erdvik, R Ervik Senter for forskning på sivilsamfunn og frivillig sektor, 2022 | 5 | 2022 |
The temporal relations of adolescents’ basic need satisfaction in physical education and global self-worth IB Erdvik, T Haugen, A Ivarsson, R Säfvenbom Journal of Sport and Exercise Psychology 42 (6), 480-489, 2020 | 3 | 2020 |
Muligheter og utfordringer i digital samskaping E Guribye, IB Erdvik NORCE Helse og samfunn, 2022 | 2 | 2022 |
Prevention of Domestic Violence: Literature and document review concerning the prevention of domestic violence, support of family relations and accessibility of services in Norway I Studsrød, I Erdvik, B Gjerstad, K Skoland, SI Nødland Stavanger: Universitetet i Stavanger. Https://doi. org/1031265/usps 100, 2021 | 2 | 2021 |
BUA-nettverkets omdømmeundersøkelse: Resultater fra 2023 IB Erdvik, HB Bjørnarå NORCE Norwegian Research Centre, 2023 | 1 | 2023 |
Sammen mot utenforskap. Aktiv På Dagtid IB Erdvik, E Guribye NORCE Norwegian Research Centre, 2021 | 1 | 2021 |
Frivilligsentralen–fra aktivitetshus til bindeledd i lokalsamfunnet? En casestudie fra Tromøy Frivilligsentral IB Erdvik, E Guribye NORCE Norwegian Research Centre, 2021 | 1 | 2021 |
Kartlegging av arbeidsoppgaver ved UiA N Kyllingstad, IB Erdvik, R Normann NORCE Norwegian Research Centre, 2020 | 1 | 2020 |
Beredskapshjemmets egenfødte barn: hvordan er det å være foreldrenes egenfødte barn i en familie som er beredskapshjem HK Velle Universitet i Agder/University of Agder, 2014 | 1 | 2014 |
Evaluering av assistansebestemmelsen i valgloven LM Selvik, DA Christensen, R Ervik, J Saglie, IB Erdvik, S Blåka NORCE Norwegian Research Centre, 2024 | | 2024 |
Should I Stay or Should I Go? Gender and Career Choices to Exit or Remain in Academia A Grönlund, BL Enjolras, A Salway, H Lidén, AS Grødem, KH Sivesind, ... Institutt for samfunnsforskning, 2023 | | 2023 |
Kunnskap om virkning og drift av utstyrssentraler. Delrapport 1: Rammevilkår og drift IB Erdvik, I Reymert, Ø Hellang, A Espegren, R Ervik Senter for forskning på sivilsamfunn og frivillig sektor, 2023 | | 2023 |
Strategier og tiltak i distriktskommuner og påvirkning på unges etableringsvalg M Labriola, IB Erdvik, M Skagseth, IL Øyeflaten NORCE Norwegian Research Centre, 2022 | | 2022 |