Follow
Joakim Caspersen
Joakim Caspersen
Forsker ved NTNU Samfunnsforskning, avdeling mangfold og inkludering
Verified email at samfunn.ntnu.no - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Novice teachers and how they cope
J Caspersen, FD Raaen
Teachers and Teaching 20 (2), 189-211, 2014
3402014
Elevundersøkelsen 2016: Analyse av elevundersøkelsen 2016
C Wendelborg, M Røe, BKS Utvær, J Caspersen
NTNU Samfunnsforskning AS, 2017
1322017
Measuring learning outcomes
J Caspersen, JC Smeby, P Olaf Aamodt
European Journal of Education 52 (1), 20-30, 2017
1192017
Higher education learning outcomes–Ambiguity and change in higher education
J Caspersen, N Frølich, J Muller
European Journal of Education 52 (1), 8-19, 2017
652017
Learning outcomes across disciplines and professions: measurement and interpretation
J Caspersen, N Frølich, H Karlsen, PO Aamodt
Quality in higher education 20 (2), 195-215, 2014
442014
The valuation of knowledge and normative reflection in teacher qualification: A comparison of teacher educators, novice and experienced teachers
J Caspersen
Teaching and teacher education 30, 109-119, 2013
392013
Nyutdannede læreres første tid i yrket: En sjokkartet opplevelse? I: P
J Caspersen, FD Raaen
Haug (red.), Kvalifisering til læraryrket, 315-339, 2010
392010
Institutional governance structures
N Frølich, J Caspersen
The Palgrave international handbook of higher education policy and …, 2015
362015
Kvalitet i praksis: Oppfatninger om kvalitet blant praksisveiledere
J Caspersen, A Kårstein
NIFU, 2013
362013
Kompetanse og praksis blant norske lærere: resultater fra TALIS-undersøkelsen i 2013
J Caspersen, PO Aamodt, N Vibe, TC Carlsten
NIFU, 2014
352014
Professionalism among novice teachers. How they think, act, cope and perceive knowledge.
J Caspersen
Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013
342013
Professionalism among novice teachers. How they think, act, cope and perceive knowledge.
J Caspersen
Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013
342013
Tilbakeblikk på utdanningen-Yrkesaktivitet, mestring av yrke, oppfølging i arbeidslivet og vurdering av utdanningen
MW Frøseth, J Caspersen
Høgskolen i Oslo, 2008
342008
Ettervern-en god overgang til voksenlivet?: Helhetlig oppfølging av ungdom med barnevernerfaring
V Paulsen, C Wendelborg, A Riise, B Berg, J Tøssebro, J Caspersen
NTNU Samfunnsforskning AS, 2020
312020
Barnehagetilbudet til barn med særlige behov: Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder
C Wendelborg, J Caspersen, AM Kittelsaa, S Svendsen, AS Haugset, ...
302015
Koronapandemien i grunnskolen-håndtering og konsekvenser
J Caspersen, IH Hermstad, ID Hybertsen, B Lynnebakke, KS Vika, ...
NTNU Samfunnsforskning og NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon …, 2021
282021
Placement training and learning outcomes in social work education
J Caspersen, JC Smeby
Studies in Higher Education 46 (12), 2650-2663, 2021
252021
Barnevernets arbeid med vold i minoritetsfamilier
GMD Haugen, V Paulsen, J Caspersen
NTNU Samfunnsforskning AS, 2017
252017
Kompetanseutvikling blant yrkesfaglærere: En undersøkelse basert på OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS)
PO Aamodt, TC Carlsten, J Caspersen, JB Grøgaard, T Røsdal
NIFU, 2016
252016
Praksis i helse-og sosialfagutdanningene: En litteraturgjennomgang
A Kårstein, J Caspersen
NIFU, 2014
252014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20