Worksite intervention effects on motivation, physical activity, and health: A cluster randomized controlled trial C Pedersen, H Halvari, GC Williams Psychology of Sport and Exercise 35, 171-180, 2018 | 47 | 2018 |
Worksite physical activity intervention and somatic symptoms burden: The role of coworker support for basic psychological needs and autonomous motivation. C Pedersen, H Halvari, AH Olafsen Journal of Occupational Health Psychology 24 (1), 55, 2019 | 46 | 2019 |
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2020 K Rogde, RA Federici, KS Vika, AC Bergene, C Pedersen, E Denisova, ... Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2020 | 16 | 2020 |
Longitudinal trajectories of physical activity among employees participating in a worksite health promotion intervention: A latent class growth approach C Pedersen, H Halvari, BE Solstad, M Bentzen Psychology of Sport and Exercise 43, 311-320, 2019 | 10 | 2019 |
Et lag rundt eleven: Økt helsesykepleierressurs i systemrettet og strukturert samarbeid med skole–en effektevaluering RA Federici, A Helleve, UV Midthassel, KV Salvanes, C Pedersen, ... NIFU, Folkehelseinstituttet og Læringsmiljøsenteret, 2020 | 9 | 2020 |
Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant yrkesfaglærere som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Yrkesfaglærerløftet» C Pedersen, C Gjerustad, SB Borlaug Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2021 | 6 | 2021 |
Sluttrapport fra evalueringen av pilotering av lærerspesialistordningen B Lødding, C Pedersen, OS Lillebø, AC Bergene, KS Vika Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2021 | 4 | 2021 |
Early and late adopter effects between schools in a one-to-one computer initiative CE Tømte, C Pedersen, FF Vennerød-Diesen, S Daus Computers & Education 207, 104927, 2023 | 3 | 2023 |
Evaluering av norm for lærertetthet C Pedersen, RB Reiling, FF Vennerød-Diesen, R Alne, A Skålholt Sluttrapport, 2022 | 3 | 2022 |
Deltakerundersøkelsen for yrkesfaglærere 2022: Resultater fra spørreundersøkelser til deltakere på videreutdanningstilbud C Pedersen, KS Vika, C Gjerustad, ØA Samuelsen Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022 | 3 | 2022 |
Profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningene: Status og endringer over tid ved fem grunnskolelærerutdanninger i Norge (2019–2021) C Pedersen, KS Vika Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022 | 3 | 2022 |
Lærerspesialistutdanningene belyst av fagansvarlige, lærere og skoleledere: Delrapport fra evalueringen av lærerspesialistordningen B Lødding, C Pedersen, AC Bergene, OS Lillebø, KS Vika Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2021 | 3 | 2021 |
Evaluering av norm for lærertetthet: analyse av GSI og spreundersøkelse til skoleledere og skoleeiere AMJ Sandsør, RB Reiling, A Skålholt, C Pedersen NIFU Arbeidsnotat 2, 2020 | 3 | 2020 |
Deltakerundersøkelsen for lærere 2021: Resultater fra en spørreundersøkelse blant lærere som har tatt videreutdanning innenfor strategien «Kompetanse for kvalitet» C Gjerustad, C Pedersen, SB Borlaug Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2021 | 2 | 2021 |
Lærertetthet i koronapandemiens første år: Analyse av GSI og intervjuer med skoleeiere, skoleledere og lærere. Fjerde delrapportering fra Evaluering av norm for lærertetthet C Pedersen, RB Reiling, FF Vennerød-Diesen, R Alne, J Smedsrud Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2021 | 2 | 2021 |
Evaluering av faget” Prosjektledelse i industrien” K Brønnick, C Pedersen Rogalandsforskning, 2000 | 2 | 2000 |
Bruken av læringsutbyttebeskrivelser: En kunnskapsoppsummering F Flobakk-Sitter, LW Fossum Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022 | 1 | 2022 |
Evaluering av norm for lærertetthet: Sluttrapport C Pedersen, RB Reiling, FF Vennerød-Diesen, R Alne, A Skålholt Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022 | 1 | 2022 |
Deltakerundersøkelsen for «profesjonsfaglig digital kompetanse» C Gjerustad, J Smedsrud, C Pedersen, C Tømte Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2019 | 1 | 2019 |
Teacher preparation for the digital age: Is it still an instrumental endeavor? T Aagaard, SH Amdam, I Nagel, KS Vika, JK Andreasen, C Pedersen, ... Scandinavian Journal of Educational Research, 1-15, 2024 | | 2024 |