Follow
Cecilie Pedersen Dalland
Cecilie Pedersen Dalland
Oslo Metropolitan University, Faculty of Education and International Studies Department of Primary and Secondary Teacher Education
Verified email at oslomet.no - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Primary and secondary education during COVID-19: Disruptions to educational opportunity during a pandemic
FM Reimers
Springer Nature, 2022
2092022
Forskningsdesign-hva må du tenke på når du skal planlegge et forskningsprosjekt? I E
M Blikstad-Balas, CP Dalland
Andersson-Bakken & CP Dalland (Red.), Metoder i klasseromsforskning …, 2021
1182021
The Impact of COVID-19 and Homeschooling on Students' Engagement With Physical Activity
A Roe, M Blikstad-Balas, CP Dalland
Frontiers in sports and active living 2, 205, 2021
742021
Observasjon som metode i barnehage-og klasseromsforskning. I E
CP Dalland, E Bjørnestad, E Andersson-Bakken
Andersson-Bakken & CP Dalland (Red.), Metoder i klasseromsforskning …, 2021
712021
Utfordringer ved gjenbruk av andres kvalitative data
CP Dalland
Norsk pedagogisk tidsskrift 95 (6), 449-459, 2012
712012
Homeschooling in Norway During the Pandemic-Digital Learning with Unequal Access to Qualified Help at Home and Unequal Learning Opportunities Provided by the School
K Blikstad-Balas, M., Roe, A., Dalland, C.P., & Klette
In Reimers F.M. (eds), Primary and Secondary Education During Covid-19, 177-201, 2022
48*2022
Work-plan heroes: Student strategies in lower-secondary Norwegian classrooms
CP Dalland, K Klette
Scandinavian Journal of Educational Research 58 (4), 400-423, 2014
422014
Metoder i klasseromsforskning: forskningsdesign, datainnsamling og analyse
C Dalland, E Andersson-Bakken
Universitetsforlaget, 2021
392021
Individual teaching methods: Work plans as a tool for promoting self-regulated learning in lower secondary classrooms?
CP Dalland, K Klette
Education Inquiry 7 (4), 28249, 2016
392016
Metoder i klasseromsforskning. Forskningsdesign, datainnsamling og analyse.
E Andersson-Bakken, CP Dalland
33*2021
Arbeidsplaner, læringsmål og vurdering: hva gjør vi?
OK Bergem, CP Dalland
Universitetsforl., 2010
282010
Hit eit steg og dit eit steg–sakte, men sikkert framover?-En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse
E Bjørnestad, TM Myrvold, CP Dalland, S Hølland
Skriftserien, 198-198, 2022
252022
Overgangspraksiser, læring og undervisningspraksiser–barnehage og førsteklasse: En arbeidsrapport av litteraturgjennomgang
S Hølland, E Bjørnestad, CP Dalland, T Sundtjønn
Skriftserien, 79-79, 2021
242021
Gode foreldrerelasjoner: skole-hjem-samarbeid i grunnskolen
C Dalland, PG Knutsen
Fagbokforlaget, 2020
172020
Video studies and the challenge of selecting time scales
CP Dalland, K Klette, S Svenkerud
International Journal of Research & Method in Education 43 (1), 53-66, 2020
172020
Analyse og kategorisering av videodata. I E
CP Dalland, S Hølland
Andersson-Bakken & CP Dalland (Red.), Metoder i klasseromsforskning, 263-286, 2021
132021
Gjenbruk av kvalitative data i utdanningsforskning. I E
E Andersson-Bakken, CP Dalland
Andersson-Bakken, & CP Dalland, Metoder i klasseromsforskning …, 2021
102021
Kreativitet i skolen
CP Dalland, H Thaule-Hatt
Fagbokforl., 2017
92017
Hjemmeskole under korona: De minste elevene hadde minst kontakt med læreren
A Roe, MD Blikstad-Balas, K Klette, CP Dalland
Nettartikkel UiO 12, 2020, 2020
72020
Social positioning in boys’ and girls’ oral presentations
S Svenkerud, CP Dalland, K Klette
Education Inquiry 4 (4), 23218, 2013
72013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20