Follow
Brit Lynnebakke
Brit Lynnebakke
Unknown affiliation
Verified email at nifu.no - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Do immigrants’ preferences for neighbourhood qualities contribute to segregation? The case of Oslo
S Søholt, B Lynnebakke
Journal of Ethnic and Migration Studies 41 (14), 2314-2335, 2015
572015
Tre oppfatninger av norskhet: Opphav, kulturell praksis og statsborgerskap
B Lynnebakke, K Fangen
Sosiologi i dag 41 (3-4), 2011
422011
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022
AC Bergene, KS Vika, B Lynnebakke, I Ramberg, S Wollscheid
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022
302022
Navigating ethnic stigmatisation in the educational setting: Coping strategies of young immigrants and descendants of immigrants in Norway
K Fangen, B Lynnebakke
Social Inclusion 2 (1), 47-59, 2014
302014
‘I felt like the mountains were coming for me.’—The role of place attachment and local lifestyle opportunities for labour migrants’ staying aspirations in two Norwegian rural …
B Lynnebakke
Migration Studies 9 (3), 759-782, 2021
282021
Koronapandemien i grunnskolen-håndtering og konsekvenser
J Caspersen, IH Hermstad, ID Hybertsen, B Lynnebakke, KS Vika, ...
NTNU Samfunnsforskning og NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon …, 2021
282021
“It’s very hard, but I’ll manage.” Educational aspirations and educational resilience among recently resettled young refugees in Norwegian upper secondary schools
B Lynnebakke, LW Pastoor
International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 2020
262020
Møte mellom internasjonalt arbeidsmarked og nasjonalt boligmarked
S Søholt, AM Ødegård, B Lynnebakke, L Eldring
23*2012
Contested equality: social relations between Indian and Surinamese Hindus in Amsterdam
B Lynnebakke
Global Indian Diasporas: Exploring the Trajectories of Migration and Theory …, 2007
192007
Dealing with borderland complexity. The multisided views of local individuals in the Norwegian–Russian borderland
B Lynnebakke
Journal of Borderlands Studies 35 (3), 351-368, 2018
92018
Frivillighetens ressurser langs asylsøkerkjeden. En studie av frivillige organisasjoners innsats under og i etterkant av de store ankomstene i 2015
B Aasen, M Haug, B Lynnebakke
NIBR-rapport, 2017
92017
Striking roots: Place attachment of international migrants, internal migrants and local natives in three Norwegian rural municipalities
B Lynnebakke, A Aasland
Journal of Rural Studies 94, 488-498, 2022
82022
Young refugees' pathways in(to) education. Teacher and student voices: challenges, opportunities and dilemmas
B Lynnebakke, LW Pastoor, K Eide
7*2020
Frivillighetens ressurser langs asylsøkerkjeden
B Aasen, M Haug, B Lynnebakke
Oslo: By-og regionforskningsinstituttet NIBRHøgskolen i Oslo og Akershus, 2017
72017
Faglig utvikling, samarbeid, mestring og ledelse i norske barnehager: Andre dybderapport med norske resultater fra den internasjonale barnehageundersøkelsen TALIS Starting Strong
C Gjerustad, AC Bergene, B Lynnebakke
62021
Folkehelse-og integreringspolitikkens bidrag til å fremme sosial deltagelse og livskvalitet
A Schou, B Lynnebakke
Oslo: By-og regionforskningsinstituttet NIBRHøgskolen i Oslo og Akershus, 2017
52017
Citizenship regimes: Consequences for inclusion and exclusion of young adult immigrants in Europe
K Fangen, B Lynnebakke, E Paasche
EUMARGINS Policy Brief 2, 2010
52010
‘I felt like the mountains were coming for me.’—The role of place attachment and local lifestyle opportunities for labour migrants’ staying aspirations in two Norwegian rural …
B Lynnebakke
Migration Studies 10 (2), 422-423, 2022
42022
Fravær som vekker bekymring: Skoleeieres og skolelederes inntrykk og forståelse av fraværssituasjonen i Skole-Norge
AC Bergene, KS Vika, B Lynnebakke, MN Vonen, RH Lyckander, ...
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2023
32023
Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner–er det mulig på samme tid? Delrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever
B Lødding, MT Kindt, GT Randen, B Lynnebakke, FF Vennerød-Diesen, ...
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU, 2022
32022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20