Follow
Ida Gabrielsen
Title
Cited by
Cited by
Year
The role of literature in the classroom: How and for what purposes do teachers in lower secondary school use literary texts?
IL Gabrielsen, M Blikstad-Balas, M Tengberg
L1-Educational Studies in Language and Literature 10.17239/L1ESLL-2019.19.01 …, 2019
1322019
Hvilken litteratur møter elevene i norskfaget?
IL Gabrielsen, M Blikstad-Balas
Edda 107 (02), 85-99, 2020
722020
«Virkemidler er det vi bruker for å oppnå sjangertrekkene» Skjønnlitteraturens rolle i 178 norsktimer på ungdomstrinnet
IL Gabrielsen
Norsklæreren 43 (4), 28-36, 2019
18*2019
Function and use of literary texts in Nordic schools
A Nissen, M Tengberg, BM Svanbjörnsdóttir, IL Gabrielsen, ...
L1-Educational Studies in Language and Literature 21 (Running issue), 1-22, 2021
112021
Hvilken litteratur møter elevene i norskfaget? En analyse av hvilke skjønnlitterære verk som inngår i 178 norsktimer på åttende trinn
M Blikstad-Balas, IL Gabrielsen
Edda 107 (2), 85-99, 2020
102020
Læremiddelbruk i litteraturundervisningen–en sammenligning av dansk og norsk grunnskolepraksis
IL Gabrielsen, M Oksbjerg
Norsk pedagogisk tidsskrift, 56-68, 2022
72022
Inquiry in The Nordic L1 Literature Curricula
TI Hansen, I Gabrielsen
QUINT Conference 2022:'Theorizing and Measuring Teaching Quality …, 2022
2022
Rom gitt mening: En analyse av steder i Mette Moestrups Jævnet med jorden
IL Gabrielsen
2012
Stipendiat, Institutt forlæerutdanning ogskoleforskning, Universitetet iOslo
IL Gabrielsen, M Oksbjerg
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–9