In search of my hidden preconceptions as a researcher V Solbue Reflective Practice 12 (6), 817-827, 2011 | 24 | 2011 |
“In this class we are so different that I can be myself!” Intercultural dialogue in a first grade upper secondary school in Norway V Solbue, I Helleve, K Smith Education Inquiry 8 (2), 137-150, 2017 | 21 | 2017 |
«De er jo alle barn»–Mangfoldskonstruksjoner i barnehagen HH Lund Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | 16 | 2021 |
Dialogen som visker ut kategorier: En studie av hvilke erfaringer innvandrerungdommer og norskfødte med innvandrerforeldre har med videregående skole. Hva forteller ungdommenes … V Solbue The University of Bergen, 2014 | 11 | 2014 |
Mangfold i skolen: Fra politisk vilje til flerkulturell virkelighet Y Bakken, V Solbue Bergen: Fagbokforlaget, 2016 | 10 | 2016 |
Hvordan er prinsippet om likeverd forstått og praktisert i tre forskjellige klasser i videregående skole? V Solbue Frédérique Brossard Børhaug og Ingrid Helleve (red.). Interkulturell …, 2016 | 9 | 2016 |
Praksisfellesskap innvandrerungdom erfarer i møte med videregående skole V Solbue Dialogen som visker ut kategorier: En studie av hvilke erfaringer …, 2013 | 8 | 2013 |
Det handler jo egentlig om å være sammen som mennesker Y Bakken, V Solbue Mangfold i Barnehagen Fra Politisk Vilje Til Virkelighet. Bergen …, 2016 | 6 | 2016 |
Kompetanse versus forpliktelser i interkulturell dialog med utgangspunkt i en 1. klasse på videregående skole. I FB Børhaug & I V Solbue, I Helleve Interkulturell pedagogikk som motkraft i en monokulturell praksis, 31-42, 2016 | 6 | 2016 |
Kultursensitive Læringsformer Økt Bevissthet Gjennom Tverrkulturell Kompetanse A Bergersen, V Solbue, Y Bakken Fagbokforlaget: Bergen, Norway, 2016 | 5 | 2016 |
Hvordan utvikle et kritisk blikk på egne fordommer ved bruk av kritisk venn i kollegaveiledning. I V V Solbue V. Solbue, Y, Bakken (Eds.) Mangfold i skolen. Frå politisk vilje til …, 2016 | 5 | 2016 |
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og samfunn R Faye, EM Lindhardt, B Ravneberg, V Solbue Universitetsforlaget, 2021 | 4 | 2021 |
Innledning:” Det handler jo egentlig om å være sammen som mennesker”. I V V Solbue, Y Bakken Solbue & Y. Bakken (Red.), Mangfold i skolen: Fra politisk vilje til …, 2016 | 3 | 2016 |
Det kan skje igjen: Om to ideer som har lagt premisser for antirasistisk arbeid i skolen FS Hagen Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | 2 | 2021 |
Urbanism in ancient Arcadia ADS Bizzozero The University of Bergen, 2011 | 2 | 2011 |
Verksame fortidsforteljingar i den politiske konstruksjonen av gruppefellesskap i Nord-Irland etter 1998 S Rosland Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | 1 | 2021 |
Med egne øyne: Konspirasjonsforestillinger i og utenfor klasserommet B Østerhus Dahle, E Helgesen Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | | 2021 |
Funkisbevegelsens identitetspolitikk B Ravneberg Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | | 2021 |
«Fuck stigma»–En narrativ undersøkelse av mennesker med rusavhengighet og pårørendes forståelse av, og erfaring med, fordommer MB Lyngstad Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021 | | 2021 |
Assessment–Mentoring–Teacher Education T Burner, SM Gamlem, V Solbue Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 13 (2), 1-3, 2019 | | 2019 |