Følg
Vibeke Solbue
Vibeke Solbue
Høgskolen på Vestlandet
Verifisert e-postadresse på hvl.no
Tittel
Sitert av
Sitert av
År
In search of my hidden preconceptions as a researcher
V Solbue
Reflective Practice 12 (6), 817-827, 2011
242011
“In this class we are so different that I can be myself!” Intercultural dialogue in a first grade upper secondary school in Norway
V Solbue, I Helleve, K Smith
Education Inquiry 8 (2), 137-150, 2017
212017
«De er jo alle barn»–Mangfoldskonstruksjoner i barnehagen
HH Lund
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
162021
Dialogen som visker ut kategorier: En studie av hvilke erfaringer innvandrerungdommer og norskfødte med innvandrerforeldre har med videregående skole. Hva forteller ungdommenes …
V Solbue
The University of Bergen, 2014
112014
Mangfold i skolen: Fra politisk vilje til flerkulturell virkelighet
Y Bakken, V Solbue
Bergen: Fagbokforlaget, 2016
102016
Hvordan er prinsippet om likeverd forstått og praktisert i tre forskjellige klasser i videregående skole?
V Solbue
Frédérique Brossard Børhaug og Ingrid Helleve (red.). Interkulturell …, 2016
92016
Praksisfellesskap innvandrerungdom erfarer i møte med videregående skole
V Solbue
Dialogen som visker ut kategorier: En studie av hvilke erfaringer …, 2013
82013
Det handler jo egentlig om å være sammen som mennesker
Y Bakken, V Solbue
Mangfold i Barnehagen Fra Politisk Vilje Til Virkelighet. Bergen …, 2016
62016
Kompetanse versus forpliktelser i interkulturell dialog med utgangspunkt i en 1. klasse på videregående skole. I FB Børhaug & I
V Solbue, I Helleve
Interkulturell pedagogikk som motkraft i en monokulturell praksis, 31-42, 2016
62016
Kultursensitive Læringsformer Økt Bevissthet Gjennom Tverrkulturell Kompetanse
A Bergersen, V Solbue, Y Bakken
Fagbokforlaget: Bergen, Norway, 2016
52016
Hvordan utvikle et kritisk blikk på egne fordommer ved bruk av kritisk venn i kollegaveiledning. I V
V Solbue
V. Solbue, Y, Bakken (Eds.) Mangfold i skolen. Frå politisk vilje til …, 2016
52016
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og samfunn
R Faye, EM Lindhardt, B Ravneberg, V Solbue
Universitetsforlaget, 2021
42021
Innledning:” Det handler jo egentlig om å være sammen som mennesker”. I V
V Solbue, Y Bakken
Solbue & Y. Bakken (Red.), Mangfold i skolen: Fra politisk vilje til …, 2016
32016
Det kan skje igjen: Om to ideer som har lagt premisser for antirasistisk arbeid i skolen
FS Hagen
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
22021
Urbanism in ancient Arcadia
ADS Bizzozero
The University of Bergen, 2011
22011
Verksame fortidsforteljingar i den politiske konstruksjonen av gruppefellesskap i Nord-Irland etter 1998
S Rosland
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
12021
Med egne øyne: Konspirasjonsforestillinger i og utenfor klasserommet
B Østerhus Dahle, E Helgesen
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
2021
Funkisbevegelsens identitetspolitikk
B Ravneberg
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
2021
«Fuck stigma»–En narrativ undersøkelse av mennesker med rusavhengighet og pårørendes forståelse av, og erfaring med, fordommer
MB Lyngstad
Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning–i barnehage, skole og …, 2021
2021
Assessment–Mentoring–Teacher Education
T Burner, SM Gamlem, V Solbue
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 13 (2), 1-3, 2019
2019
Systemet kan ikke utføre handlingen. Prøv på nytt senere.
Artikler 1–20