Følg
Sigve Høgheim
Sigve Høgheim
Western Norway University of Applied Sciences
Verifisert e-postadresse på hvl.no
Tittel
Sitert av
Sitert av
År
Supporting interest of middle school students in mathematics through context personalization and example choice
S Høgheim, R Reber
Contemporary Educational Psychology 42, 17-25, 2015
1492015
Eliciting mathematics interest: New directions for context personalization and example choice
S Høgheim, R Reber
The Journal of Experimental Education 85 (4), 597-613, 2017
432017
Interesting, but less interested: Gender differences and similarities in mathematics interest
S Høgheim, R Reber
Scandinavian Journal of Educational Research 63 (2), 285-299, 2019
262019
Interest in teacher education: exploring the relation between student teacher interest and ambitions in teacher education
S Høgheim, RA Federici
European Journal of Teacher Education 45 (5), 581-599, 2022
182022
Femårig grunnskolelærerutdanning–slik studentene beskriver den
S Høgheim, ES Jenssen
Uniped 45 (1), 5-15, 2022
162022
Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?
S Høgheim
Cappelen Damm Akademisk NOASP, 2023
72023
Do lectures matter? Exploring students’ situational interest in two learning arenas in teacher education
S Høgheim, ES Jenssen, RA Federici
Scandinavian Journal of Educational Research 67 (7), 1027-1040, 2023
12023
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
S Høgheim
The University of Bergen, 2017
12017
The relationship between aha-experiences and interest, and the role of metacognitive feelings
J Haugen, L Martinussen, S Høgheim, R Reber
OSF, 2024
2024
Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price
S Høgheim
2023
Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 9, 144–159
S Høgheim
2023
Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 9, 195–199
S Høgheim
2023
Skolelederes hverdag: Relasjonen mellom arbeidsdelegering, utbrenthet og jobbtrivsel
S Høgheim
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for …, 2011
2011
Systemet kan ikke utføre handlingen. Prøv på nytt senere.
Artikler 1–13